Mechanický samosvorný diferenciál QUAIFE Volvo S40 (front) - M56

30.100,- Kč


Přidat do košíku:





QUAIFE - o firmě

Anglická firma QUAIFE se již 40 let věnuje vývoji a výrobě převodovek. V roce 1971 firma Quaife nabídla první 5-rychlostní převodovku pro Ford Escort RS2000 a o plných 10 let tak předběhla oficiální uvedení první obdobné převodovky Fordem. V 80. letech využívali zkušeností firmy Quaife např. tovární teamy Toyota a Opel a ve stejném období byl uveden na trh automatický samosvorný diferenciál typu ATB. Ačkoli jím byl poprvé sériově vybaven vůz Maserati Bi-Turbo, velkého ohlasu se mu dostalo především nasazením ve více než 1000k silném monopostu Benetton F1, se kterým v roce 1986 vyhrál Gerhard Berger GP Mexico bez zastávky v boxech na výměnu pneu! Dnes ATB diferenciál Quaife najdete jako originální díl např. ve Fordu Focus RS, Chrysleru Neon RT nebo Noble M12. ATB diferenciály QUAIFE jsou s úspěchem využívány i v motorsportu, ať už se jedná o skupinu N v rally nebo WRC, GT či F1. Společnost Quaife v současnosti zaměstnává 75 zaměstnanců na ploše 6000m2 a vyrábí synchronní a sekvenční převodovky, sady převodových kol, ATB diferenciály, zesílené poloosy, náboje, strmá řízení a kompletní systémy 4WD nejen pro širokou paletu současných vozů, ale i pro historiky. Firma Quaife vyrábí také vlastní supersportovní automobil Quaife R4 GTS v silniční verzi nebo v závodní verzi specifikace GT1. Tento automobil plně využívá všech komponent Quaife, od pohonu 4x4, přes ATB diferenciály, sekvenční převodvku, poloosy, zavěšení kol a náboje až po strmé řízení.

##########################################################################

  MECHANICKÉ SAMOSVORNÉ DIFERENCIÁLY
http://tuning-garage.cz/foto/ATB%20diff%20-%2002.jpg
 


ATB (Automatic Torque Biasing) diferenciály QUAIFE jsou patentovaným řešením. Jsou určené pro snadnou výměnu za původní otevřený diferenciál. Nabízí hladký chod a trvalou trakci všech poháněných kol jak pro závody, tak i pro kluzkou vozovku v běžném provozu. Jsou vhodné jak pro vozy s předním náhonem, tak i pro vozy se zadním náhonem nebo 4x4. Zejména u vozů s předním náhonem se výrazně projeví hladký chod a na rozdíl od lamelových samosvorných diferenciálů se neprojevuje nepříjemné škubání volantem. ATB diferenciály QUAIFE si již našly své uplatnění v široké paletě aplikací, od Formule 1 až po sanitky, které potřebují být mobilní za všech povětrnostních podmínek a staly se téměř nezbytnou výbavou pro autokrosaře. Diferenciál se uzavírá progresivně podle vzrůstajícího kroutícího momentu. Neobsahuje žádné spojkové lamely, které by se mohly opotřebovat, jako je tomu v případě konkurenčních lamelových samosvorných diferenciálů. Quaife ATB diferenciál je extrémně silný a odolný a vzhledem k použití šnekového mechanismu místo lamel nepotřebuje žádnou údržbu. ATB diferenciály jsou velmi účinné především u vozů s předním náhonem v boji s nedotáčivostí a také samovolným stáčením při prudké akceleraci. ATB diferenciály Quaife vám umožní rychlejší akceleraci a průjezd zatáčkou díky trvalému přenosu síly na všechna poháněná kola. Běžný diferenciál pohání vždy to kolo, které má menší odpor (a tedy menší adhezi). ATB diferenciál dělá pravý opak a přenáší vždy co nejvíce síly na kolo s lepší adhezí, zároveň ale přenáší odpovídající výkon i na druhé kolo. Při akceleraci ze zatáčky přenáší diferenciál Quaife větší sílu na vnější kolo, eliminuje prokluz vnitřního kola a umožňuje tak začít akcelerovat dříve a opustit zatáčku ve vyšší rychlosti. Při jízdě na kluzkém povrchu (bláto, sníh, led) se zase diferenciál Quaife postará o trvalé otáčení obou poháněných kol. Jízda s ATB diferenciálem QUAIFE je však stejně komfortní jako s běžným diferenciálem. ATB diferenciál QUAIFE nabízí maximální trakci, zlepšuje ovladatelnost a přenáší výkon tam, kde je nejvíc potřeba.


http://tuning-garage.cz/foto/ATB%20diff%20-%2003.jpg


http://tuning-garage.cz/foto/ATB%20diff%20-%2004.jpg

http://tuning-garage.cz/foto/ATB%20diff%20-%2005.jpg







Mobil: +420 725 626 276      Po-Pá 9-18 hod
E-mail: info@tuning-garage.cz